Nowa Multistrada V4 zyskała jeszcze lepsze właściwości jezdne, jest wygodniejsza dla pasażera, a dzięki rozszerzonej dezaktywacji tylnych cylindrów zmniejsza zużycie paliwa nawet o 6%. Automatyczny mechanizm obniżający zawieszenie sprawia, że Multistrada V4 jest łatwiejsza przy manewrowaniu przy niskich prędkościach i podczas zatrzymywania. Ducati Vehicle Observer, nowe zawieszenie Skyhook EVO i zaawansowane elektroniczne strategie dla układu hamulcowego to część zmian, które bezpośrednio wpłynęły na poprawę bezpieczeństwa oraz wyższą jakość codziennego użytkowania. Wersja Pikes Peak V4 ocieka sportem w najpiękniejszej postaci, a wszystko za sprawą innowacji wprowadzonych w modelu Multistrada V4 i najnowszemu zawieszeniu marki Öhlins.
W pierwszym odcinku Ducati World Première 2025 producent z Bolonii zaprezentował nową Multistradę V4 na rok modelowy 2025, wprowadzając ważne innowacje, które sprawiają, że motocykl ten jest jeszcze bardziej dopracowany, zaawansowany, a przy tym oszczędniejszy i przyjaźniejszy do jazdy z pasażerem. Dołącza do niej wyjątkowa wersja V4 Pikes Peak, czyli crossover, który świętuje sportowe sukcesy Multistrady, dzieląc się elektronicznymi, mechanicznymi i estetycznymi ewolucjami powstałymi na przestrzeni lat. Nowa Multistrada V4 to model skierowany do tych, którzy lubią podróżować w maksymalnym komforcie bez względu na rodzaj nawierzchni, a przy tym cenią sobie wyjątkową charakterystykę silnika i genialny design, który jest nieodłączonym elementem jednośladów z Borgo Panigale.
Wraz z nową Multistradą V4 Ducati przenosi turystyczne nastawienie tego modelu na jeszcze wyższy poziom, dzięki zwiększonemu komfortowi kierowcy i pasażera, większej wydajności jazdy nawet przy pełnym obciążeniu oraz nowym systemom elektronicznym, które czynią ją bezpieczniejszą w każdych warunkach drogowych. W jeździe sportowej Multistrada V4 jest bardziej precyzyjna dzięki zoptymalizowanemu podwoziu z przesuniętym punktem mocowania wahacza. Silnik V4 Granturismo w wersji Euro 5+, wyposażony w rozszerzoną dezaktywację tylnych cylindrów, generuje moc maksymalną na poziomie 170 KM i jednocześnie gwarantuje niezawodność oraz jeszcze niższe koszty eksploatacji – okresy międzyprzeglądowe co 60 000 km, serwis olejowy co 15 000 km lub 24 miesiące oraz zużycie paliwa zmniejszone o 6%.
Multistrada V4 2025 to także nowy styl. Przeprojektowany przód z bardziej agresywnymi kształtami dosadnie wyraża dynamizm i sportowy charakter przy zachowaniu niezmienionej ochrony kierowcy i pasażera przed pędem powietrza. W szczególności widok z przodu zbliża go do stylu nowego Panigale V4. Podwójny reflektor jest dodatkowo podkreślony przez malowane elementy, dzięki czemu zaznaczone zostało nawiązanie do stylistyki znanej z modeli 916 i 1098. Nowy tłumik ma ostrzejszy kształt i jeszcze bardziej wyrazisty dźwięk, podkreślając tym samym sportowe DNA nowej Multistrady.
Zgodnie ze swoją nazwą, Multistrada V4 S to motocykl, który stworzony został do pokonywania wszystkich dróg, również tych o niedoskonałej nawierzchni. Nowe wcielenie na 2025 rok w każdych warunkach może liczyć na półaktywne zawieszenie Skyhook DSS EVO, które jest jeszcze bardziej efektywne, dzięki nowemu czujnikowi zamontowanemu na przednim widelcu. Dodatkowo cechuje się funkcjami predykcyjnymi, takimi jak wykrywanie nierówności, które pozwalają dostosować reakcję tylnego zawieszenia do nierówności drogi w czasie rzeczywistym.
Nowa Multistrada V4 S jest wyposażona w funkcję samopoziomowania, która gwarantuje stałą konfigurację w zależności od obciążenia, aby zawsze zachować niezmienioną charakterystykę pojazdu. Ponadto, niezależnie od wybranego trybu jazdy, kierowca może teraz zmienić reakcję zawieszenia nawet podczas jazdy za pomocą dedykowanego przycisku, aby cieszyć się większym komfortem podczas turystycznej przejażdżki lub większą sztywnością podczas pokonywania górskich, krętych i wymagających zakrętów.
Multistrada V4 S była pierwszym motocyklem wyposażonym w przedni i tylny radar wspierający Adaptive Cruise Control (ACC), który sprawia, że jazda jest mniej męcząca szczególnie na autostradach, a także system Blind Spot Detection (BSD), który sygnalizuje obecność zbliżających się pojazdów w martwym polu lusterek. W modelu 2025 dodano funkcję ostrzegania przed kolizją z przodu (FCW). W nagłych przypadkach podczas hamowania nowe światło hamowania Ducati aktywuje teraz także kierunkowskazy, aby lepiej sygnalizować niebezpieczeństwo na drodze.
Nowe wcielenie Multistrady V4 oferuje również kierowcy lepszą widoczność podczas jazdy nocą, dzięki światłom doświetlającym zakręty, które skuteczniej oświetlają drogę podczas jazdy w złożeniu. Dodatkowo motocykl wyposażony jest w funkcję Coming Home – przez kilka sekund pozostają włączone światła mijania po wyłączeniu zapłonu, która ma pomóc po zmroku na przykład w otworzeniu bramy garażowej lub dojściu do domu.
Dzięki nowej funkcji DVO (Ducati Vehicle Observer) Multistrada V4 staje się jeszcze bezpieczniejsza. Funkcja ta szacuje położenie motocykla w przestrzeni i jego całkowitą masę, pobierając dane z 70 czujników. Ducati Vehicle Observer, opracowany przez Ducati Corse w MotoGP, udoskonala strategie działania ABS Cornering, Ducati Wheelie Control (DWC) i Ducati Traction Control (DTC).
Najnowsza wersja motocykla turystycznego z Borgo Panigale jest również wyposażona w EBC (Engine Brake Control) regulowany w trzech poziomach, który pozwala kierowcy dostosować siłę hamowania silnikiem do swojego stylu jazdy i warunków na drodze. Nowością jest Electronic Combined Braking System, który łączy działanie przedniego i tylnego hamulca, aby zawsze gwarantować idealną wydajność. Warto zaznaczyć, że działa on nieco inaczej w zależności od obciążenia.
Nowa Multistrada V4 jest łatwiejsza w obsłudze na postoju i podczas manewrowania przy niskich prędkościach. Dzięki wprowadzeniu automatycznego opuszczania motocykl obniża się szybko i automatycznie przy prędkości poniżej 10 km/h. Gdy kierowca przyspiesza, przekraczając prędkość 50 km/h, Multistrada V4 powraca do standardowej wysokości jazdy. System działa automatycznie, ale może być także dezaktywowany przez kierowcę.
Kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 6,5-cala został zaktualizowany i posiada łatwiejszy dostęp do sterowaniem zawieszeniem. System naturalnie zachowuje funkcje nawigacji dzięki aplikacji Ducati Connect, która obsługuje również korzystanie z telefonu do odbierania połączeń lub słuchania muzyki. Przeprojektowany został interfejs służący do wyboru poziomu ogrzewania manetek i siedzenia, który jest teraz jeszcze bardziej intuicyjny.
Multistrada V4 S na rok modelowy 2025 jest idealnym motocyklem do jazdy w dwie osoby i została zaprojektowana tak, aby zmaksymalizować komfort towarzysza podróży. Kufry boczne oraz centralny zostały przesunięte do tyłu, aby zapewnić więcej miejsca na nogi pasażera. Ponadto, dzięki dostępności siedzisk o różnej wysokości, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, oraz obniżonemu zestawowi zawieszenia, Multistrada V4 S może zostać dopasowana do preferencji właściciela.
Aby w pełni wykorzystać potencjał Multistrady V4 w każdych warunkach Ducati opracowało pięć trybów jazdy, które w modelu na rok 2025 obejmują znaczną ewolucję trybu Enduro i wprowadzenie trybu Wet, zaprojektowanego z myślą o jeździe na mokrych nawierzchniach. Wybór trybu jazdy Enduro aktywuje dedykowany tryb mocy, który ogranicza ją do 114 KM, ale zachowuje dynamiczną i bezpośrednią reakcją na ruch przepustnicą, co jest niezbędne podczas jazdy w terenie. DTC przełącza się na niższy poziom interwencji, a DWC jest dezaktywowany, podobnie jak system ABS na tylnym kole.
Multistrada V4 jest wyposażona w rozszerzoną strategię dezaktywacji tylnych cylindrów, które nie tylko wyłączane są podczas pracy na biegu jałowym, ale również podczas jazdy, co korzystnie wpłynęło na ograniczenie zużycia paliwa i emisję spalin. Wraz ze wzrostem prędkości lub powyżej określonego żądania mocy, tylne cylindry są ponownie załączane, gwarantując charakter i osiągi charakterystyczne dla jednostki V4 Granturismo. System jest aktywny we wszystkich trybach jazdy.
Silnik V4 Granturismo o pojemności 1158 cm3 posiada homologację Euro 5+, zachowując niezmienione osiągi i wydajność. Zapewnia moc 170 KM przy 10 750 obr./min i maksymalny moment obrotowy wynoszący 123,8 Nm przy 9000 obr./min. Krzywa momentu obrotowego jest maksymalnie liniowa, aby zapewnić płynną i progresywną reakcję na ruch przepustnicą przy wszystkich prędkościach. Osiągi tego silnika, w połączeniu z jego całkowitą masą wynoszącą zaledwie 66,7 kg, potwierdzają, że jednostka ta jest punktem odniesienia w kategorii mocy i lekkości. V4 Granturismo posiada wyrafinowane rozwiązania techniczne, takie jak chociażby przeciwbieżny wał korbowy, wywodzący się z doświadczenia zdobytego przez Ducati Corse w MotoGP, czy krzywe momentu obrotowego dedykowane dla każdego indywidualnego przełożenia, aby połączyć płynne dostarczanie mocy przy niskich prędkościach, solidny moment obrotowy przy średnich prędkościach i maksymalne osiągi przy dużych prędkościach.
Jeśli chodzi o podwozie, Multistrada V4 posiada lekką i kompaktową aluminiową ramę typu monocoque połączoną z dwustronnym wahaczem z odlewanego aluminium zamontowanym na sworzniu przesuniętym o 1 milimetr wyżej, zwiększając efekt anti-squat (odporność zawieszenia na przysiadanie w wyniku przenoszenia masy do tyłu podczas przyśpieszania). Wszystko po to, aby jazda była bardziej precyzyjna i efektywna nawet przy pełnym obciążeniu. Dodatkowo w Multistradzie V4 S 2025 tylny amortyzator monoshock jest w stanie zarządzać większym zakresem napięcia wstępnego. W ten sposób standardowa kalibracja w różnych trybach obciążenia jest bardziej zrównoważona i zwiększa efekt automatycznego obniżania.
Nowa Multistrada V4 2025 dostępna będzie w pakiecie Radar, Travel&Radar, a także wersji Sport Travel&Radar oraz Adventure Travel&Radar. Nowe wykończenia obejmują centralną stopkę, podgrzewane manetki i siedziska, a także przedni i tylny radar. Wersja Sport charakteryzuje się kuframi i kutymi aluminiowymi obręczami, które dzięki niższej o 2 kg masie sprawiają, że Multistrada V4 jest zwinniejsza i bardziej sportowa. Z kolei Adventure posiada aluminiowe kufry i szprychowe koła.
Ducati Multistrada V4 2025 będzie dostępna w trzech kolorach – Ducati Red, Thrilling Black i Arctic White.
Oprócz bardzo wysokiego poziomu wyposażenia standardowego i wspomnianych wcześniej kutych aluminiowych obręczy, Multistrada V4 posiada szeroką gamę akcesoriów – od części aluminiowych CNC, przez odzież, czy najróżniejsze podzespoły zwiększające sportowy charakter, aż po stojaki i dedykowane pokrowce.
Ducati stworzyło również specjalnie elementy odzieży, aby w pełni cieszyć się możliwościami turystycznymi Multistrady V4. Idealnie sprawdzi się kurtka Tour Summer z dużymi obszarami wentylacyjnymi, odpinanymi rękawami i trzema niezależnymi warstwami, w tym podszewką termiczną i wodoodporną membraną, aby zapewnić komfort jazdy w każdych warunkach pogodowych. Do charakteru tego modelu świetnie pasuje również kombinezon Strada C5, który jest wykonany z wygodnego, wytrzymałego i modułowego elastycznego materiału. Warto zaznaczyć, że wewnętrza kurtka puchowa, która jednocześnie jest również podpinką, może być również używana do codziennego użytku.
Nowa Multistrada V4 Pikes Peak jest dedykowana dla wszystkich, którzy kochają sportowe doznania i chcą cieszyć się jej osiągami na górskich zakrętach oraz torach wyścigowych. Najnowsza wersja Multistrady Pikes Peak to crossover, który jest jednocześnie agresywny, ekscytujący, elegancki i wygodny. Wraz z prezentacją nowego Pikes Peak, Ducati po raz kolejny podnosi poprzeczkę, wykorzystując jako bazę nową Multistradę V4 przygotowaną na rok 2025.
Konstrukcja Multistrady V4 Pikes Peak została opracowana w oparciu o charakterystyczne elementy rodziny Multistrada V4, jednocześnie integrując je z dwoma historycznie charakterystycznymi elementami Pikes Peak z estetycznego i funkcjonalnego punktu widzenia – 17-calowym przednim kołem i jednostronnym wahaczem. Wyścigowy charakter jest podkreślony przez nowe malowanie, inspirowane kolorami i grafiką Ducati MotoGP, Superbike i Motocross, które podkreśla wyścigowe DNA.
Aby jeszcze bardziej zaznaczyć swój wrodzony sportowy charakter, Multistrada V4 Pikes Peak posiada liczne części wykonane z włókna węglowego i homologowany tytanowy tłumik firmy Akrapovič. Inne charakterystyczne elementy to niska przyciemniana szyba, niepowtarzalna złota anodyzacja przedniego widelca Öhlins oraz siedzenie z logo V4.
Podwozie V4 Pikes Peak znacznie różni się od Multistrady V4 i zostało opracowane wokół 17-calowego przedniego koła, aby zapewnić kierowcy doskonałą precyzję i reakcję na każdy ruch. Motocykl jest wyposażony w sportowe opony Pirelli Diablo Rosso IV w rozmiarze 120/70 z przodu i 190/55-17 z tyłu, a także w nowe, pięcioramienne kute obręcze aluminiowe.
Zawieszenie Öhlins Smart EC 2.0 zostało zoptymalizowane pod kątem zapewnienia większego komfortu podczas turystycznych wyjazdów, ale jednocześnie jeszcze lepiej wspiera podczas jazdy sportowej. System działa zgodnie z logiką „event based”, podobnie jak w Panigale V4 S i Streetfighterze V4 S, samoczynnie regulując się w oparciu o styl jazdy kierowcy. Aluminiowa rama monocoque posiada zmieniony kąt główki ramy (25,75° w porównaniu do 24,5° w Multistradzie V4) i kąt nachylenia kierownicy. Jednostronny wahacz jest zamontowany na sworzniu przesuniętym o 1 milimetr wyżej niż w poprzednim modelu Pikes Peak, zwiększając efekt anti-squat zawieszenia, aby jazda była bardziej precyzyjna i efektywna.
Najnowsze wcielenie wersji Pikes Peak jest teraz również wyposażone w EBC (Engine Brake Control) regulowany na trzech poziomach, który pozwala kierowcy dostosować siłę hamowania silnikiem do swojego stylu jazdy i warunków na drodze. Nowością jest elektronicznie połączony układ hamulcowy, który moduluje działanie przedniego i tylnego hamulca, aby zawsze gwarantować idealną wydajność.
Silnik został zoptymalizowany w celu poprawy sportowej charakterystyki motocykla i na pokładzie znalazł się tryb jazdy Race, opracowany specjalnie dla tej wersji. Mapa ta została dodana do najbardziej wyścigowej strategii i pozwala na jeszcze bardziej sportową jazdę. Quickshifter ma dedykowaną kalibrację, która umożliwia bardzo agresywne redukcje biegów, a także wdrożenie jeszcze bardziej bezpośredniego połączenia z przepustnicą w trybie High Power.
V4 Pikes Peak posiada ergonomię zaprojektowaną specjalnie w celu zapewnienia maksymalnej kontroli nad motocyklem podczas sportowej lub wyścigowej jazdy. Pozycja za kierownicą różni się od tej z Multistrady V4 2025, gdyż Pikes Peak ma wyżej zamontowane i bardziej wysunięte do tyłu podnóżki. Kierownica jest niższa, węższa i ma mniej zaakcentowaną krzywiznę. To ergonomiczne połączenie przekłada się na lepsze odczucia podczas agresywnej jazdy, przy jednoczesnym zachowaniu dobrego poziomu komfortu.
Multistrada V4 Pikes Peak posiada zaawansowany i dopracowany pakiet elektroniki z najnowszego modelu V4 S, który obejmuje między innymi technologię radarową w standardzie zarówno z przodu, jak i z tyłu, która umożliwia działanie tempomatu adaptacyjnego (ACC) i systemu wykrywania martwego pola (BSD). Nowością jest pojawienie się funkcji ostrzegania przed kolizją z przodu.
Multistrada V4 2025 Pikes Peak oferuje kierowcy lepszą widoczność podczas jazdy nocą dzięki Ducati Cornering Lights, które skuteczniej oświetlają drogę. Ponadto, ponownie w celu zwiększenia bezpieczeństwa, sportowa wersja flagowego turystyka oferuje tylne światło przeciwmgielne, które dostępne jest jako wyposażenie dodatkowe.
Ducati Multistrada V4 Pikes Peak na rok 2025 dostępna będzie w jednej wersji wyposażenia, który obejmuje przedni i tylny radar w standardzie.
#MultistradaV4 #MultistradaV4PikesPeak #DucatiWorldPremiere2025